Prev Next

 

 xalvatzis1       kafekouti banner2

 

 

Η συναισθηματική ανασφάλεια δεν καλύπτεται με φαγητό!
Αρθρα | Υγεία - Ομορφιά PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την City Voice Team on Πέμπτη, 16 Φεβρουαρίου 2012 12:44   

diatrofi

Μάθετε πώς να μπλοκάρετε την επιθυμία σας για τροφές που απλώς σας προσθέτουν κιλά

Πολλές φορές φαγητά και γλυκά χρησιμοποιούνται για να μας καλύψουν συναισθηματικά. Ωστόσο, η συνήθεια αυτή κοστίζει... και μάλιστα ακριβά καθώς μας προσθέτει αχρείαστα κιλά.

Υπάρχουν όμως τρόποι να «μπλοκάρετε» την επιθυμία σας για το λεγόμενο «συναισθηματικό φαγητό».

1. Πότε και γιατί θέλουμε σοκολάτα ή αλμυρά; Για παράδειγμα αν θέλετε σοκολάτα ίσως νιώθετε μόνοι. Η κατανάλωση σοκολάτας δημιουργεί ευφορία, το ίδιο αισθάνεστε όταν σας δείχνουν οι άλλοι ότι σας αγαπούν. Επιθυμείτε κάτι αλμυρό; Νιώθετε αγχωμένοι – οι λιγούρες για αλμυρές τροφές είναι συνήθης ένδειξη πίεσης των επινεφρίδιων.

2. Γιατί τρώμε: «Τρώω για να μη μιλάω»: Τρώτε για ν’ αποφύγετε τη σύγκρουση, με αποτέλεσμα να «πεινάτε» όταν οι άλλοι σας μιλούν άσχημα, σας εκμεταλλεύονται ή σας μειώνουν. «Δε θέλω να ακολουθώ προγράμματα»: Νιώθετε ότι πεινάτε επειδή μόλις ξεκινήσατε δίαιτα αλλά δεν σας αρέσει να σας υποδεικνύουν τι να φάτε.«Δεν έχω αγάπη – αλλά έχω φαγητό»: Αν οι σχέσεις σας δεν ικανοποιούν μια βασική ανάγκη, όπως η εμπιστοσύνη ή η ασφάλεια, ίσως τρώτε για να καλύψετε αυτό το κενό.
«Φοβάμαι ενδόμυχα να είμαι αδύνατος/η»: Ξέρετε ότι αυτό θα επιφέρει αλλαγές και φοβάστε.

3. Πεινάμε πραγματικά;

Η συναισθηματική πείνα:
-Εμφανίζεται ξαφνικά, χωρίς να γουργουρίζει το στομάχι.
-Υπάρχει επιθυμία για μια συγκεκριμένη τροφή, και συνήθως είναι κάτι ανθυγιεινό.
-Αν τελικά φάτε, δεν σταματάτε μέχρι να τελειώσει όλη η συσκευασία.
-Νιώθετε ενοχές ή μετανιώνετε μόλις τελειώσετε.

4. Τι να κάνετε όταν σας πιάνουν οι λιγούρες
Ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές:
Αναρωτηθείτε: «Πραγματικά πεινάω για φαγητό ή αποζητώ κάτι άλλο;»
Σκεφτείτε: Τι προσπαθείτε να καταπιέσετε; Σταματήστε, αναπνεύστε και σκεφτείτε τη μέρα σας, τι συνέβη που σας έκανε να «πεινάσετε».
Δράστε: Κάντε κάτι που σας βοηθά να διαχειριστείτε το συναίσθημα – μια βόλτα έξω για να σκεφτείτε καθαρά, ένα τηλεφώνημα σε ένα φίλο ή το να γράψετε πώς νιώθετε.
Μιλήστε: Οι άλλοι μπορούν να σας βοηθήσουν. Μιλήστε μαζί τους, αν μπορείτε, για τα προβλήματά σας – είναι λιγότερο πιθανό να καταβροχθίσετε ό,τι βρείτε όταν δεν είστε μόνοι.
Αγαπήστε τον εαυτό σας: Μην αυτοτιμωρείστε, ακόμα κι αν τελικά κάνατε την κραιπάλη.

24h NewsRoom
 

η δικη σου γνωμη

Όλη η επικαιρότητα στο palo.gr


 

Copyright © 2011 Agrinio cityvoice. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.