Prev Next

 

 xalvatzis1       kafekouti banner2

 

 

Γιατί το σεξ «πουλάει» στις διαφημίσεις
Αρθρα | Υγεία - Ομορφιά PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την City Voice Team on Πέμπτη, 22 Σεπτεμβρίου 2011 10:53   

sexy_advΟι σεξιστικές διαφημίσεις παρακινούν σε αγορές

Οι διαφημίσεις με διεγερτικές εικόνες και σέξι πρωταγωνιστές αποτέλεσαν αντικείμενο αμερικανικής έρευνας, σύμφωνα με την οποία «μια σέξι γυναίκα διεγείρει εκείνες τις περιοχές του εγκεφάλου που ωθούν τον άνθρωπο να δράσει -και να αγοράσει- παρορμητικά, παρακάμπτοντας τα τμήματα αυτά που ελέγχουν την ορθολογική σκέψη».

Οι ερευνητές του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, με επικεφαλής τον δρα Ίαν Κουκ, μελέτησαν την εγκεφαλική δραστηριότητα 24 εθελοντών που κλήθηκαν να παρακολουθήσουν μια σειρά από διαφημίσεις.

Οι επιστήμονες, μετά τα ηλεκτροεγκεφαλογραφήματα, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όσες διαφημίσεις καταφεύγουν στην «λογική πειθώ» (δηλαδή σε απλά, ορθολογικά και πειστικά δεδομένα), είναι λιγότερο αποτελεσματικές στο να ωθήσουν τον άνθρωπο να καταναλώσει, σε σχέση με όσες διαφημίσεις χρησιμοποιούν τη «μη ορθολογική επιρροή», δηλαδή ερεθιστικές εικόνες.

Όπως διαπιστώθηκε στην έρευνα, για παράδειγμα, μια ωραία γυναίκα με ανοικτά πόδια που διαφημίζει παντελόνια τζιν, έχει πολύ πιο δυνατή επίδραση στον εγκέφαλο (και στην κατοπινή κατανάλωση) από ό,τι μια διαφήμιση αυτοκινήτου που απλώς παραθέτει «ξερά» στοιχεία για την κατανάλωση βενζίνης ανά χιλιόμετρο.

Αυτό συμβαίνει επειδή το πρώτο είδος διαφήμισης καταφέρνει να παρακάμψει τις περιοχές του εγκεφάλου που επεξεργάζονται λογικά τις ιδέες και εικόνες. Η έρευνα έδειξε ότι η εγκεφαλική δραστηριότητα στα μέρη του εγκεφάλου που εμπλέκονται με την επεξεργασία των συναισθημάτων και ταυτόχρονα με τη λήψη των αποφάσεων, είναι πολύ χαμηλότερη στις διαφημίσεις της «μη ορθολογικής επιρροής» από ό,τι σε εκείνες της «λογικής πειθούς».

«Προσοχή στον εγκέφαλό σας και προσοχή στο πορτοφόλι σας», ήταν το μήνυμα του Κουκ, ο οποίος επεσήμανε ότι οι ερεθιστικές διαφημίσεις μειώνουν τις ορθολογικές αναστολές και παρακινούν σε αγορές, χωρίς να έχει προηγηθεί συνειδητή και λογική ανάλυση των δεδομένων και χαρακτηριστικών του προϊόντος.

ape-mpe

 

η δικη σου γνωμη

Όλη η επικαιρότητα στο palo.gr


 

Copyright © 2011 Agrinio cityvoice. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.