Παραδόθηκε στον Δήμαρχο η μελέτη της σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό(φωτο)
Εκτύπωση
Συντάχθηκε απο τον/την City Voice Team on Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2018 12:19   

0aadh1

Ο Δήμαρχος Αγρινίου Γιώργος Παπαναστασίου παρέλαβε από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας RACE κ. Χρήστο Ράδο το Α’ τεύχος της μελέτης που αφορά στην οδική σύνδεση της πόλης του Αγρινίου με τον αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας Οδού.

Αμέσως μετά ο κ. Παπαναστασίου ανέφερε σχετικά:

«Σήμερα είναι μια σπουδαία ημέρα για την πόλη. Έχω δίπλα μου έναν δικό μας άνθρωπο, ένα Αγρινιωτάκι, με αξιοθαύμαστη πορεία σε μια σημαντική εταιρεία που διαπρέπει στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έφυγε αλλά ποτέ δεν ξέχασε την πόλη του. Και έρχεται τώρα να κάνει δωρεά μια σπουδαία μελέτη.

p1c5viltoo1dob2hn1bj0nmm19s86

Ο Χρήστος αποτελεί παράδειγμα για όλους μας. Με την προώθηση του έργου αυτού το Αγρίνιο λύνει ένα μεγάλο πρόβλημα. Χρειαζόμαστε την κάθετη σύνδεση για να μπορέσουμε να διεκδικήσουμε ανάπτυξη για την περιοχή μας. Η κάθετη σύνδεση σε συνδυασμό με την νότια περιμετρική και το επιχειρηματικό πάρκο θα δώσει στο Αγρίνιο την προοπτική μια σύγχρονης πόλης και είναι αυτό που οφείλουμε στις επόμενες γενιές. Το Αγρίνιο, όλοι εμείς οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Χρήστο Ράδο και την μελετητική του ομάδα για την μοναδική προσφορά».

Ο κ. Χρήστος Ράδος δήλωσε χαρακτηριστικά: «Ήταν μια ιδέα του πατέρα μου ο οποίος μου ζήτησε να κάνω κάτι για την πόλη. Η εταιρεία μας είχε αναλάβει τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου Πατρών. Οι γονείς μου είπαν ότι πρέπει να κάνω κάτι για το Αγρίνιο. Σκεφθήκαμε να κάνουμε μια μελέτη να ενώσουμε το Αγρίνιο με την Ιόνια οδό. Έτσι προσεγγίσαμε τον Γιώργο Παπαναστασίου. Ήταν πολύ υποστηρικτικός, μας βοήθησε πολύ, θα έλεγα μας ενθάρρυνε. Συναντηθήκαμε με την ηγεσία του Υπουργείου και παρουσιάσαμε κάποια προσχέδια. Μιλήσαμε με πολλούς Αγρινιώτες και έτσι καταλήξαμε στην καλύτερη λύση. Τώρα είναι στα χέρια της πολιτικής ηγεσίας να προχωρήσει στην κατασκευή του έργου».

 

 

Τεχνική Επιτελική Σύνοψη του Έργου


Ο Εθνικός σχεδιασμός του προσφάτως ολοκληρωθέντος από τον Αύγουστο 2017
οδικού έργου παραχώρησης της Ιόνιας Οδού δεν προέβλεπε την σύνδεση της
ευρύτερης περιοχής Αγρινίου, μιας περιοχής με πληθυσμό που ξεπερνά τις 120,000
κατοίκους.

Εξετάσθηκαν τρεις εναλλακτικές προτάσεις για την οδική σύνδεση, μέσω των
παρακάτω υφιστάμενων Ανισόπεδων Κόμβων (Α/Κ) της Ιόνιας Οδού:
 Του Α/Κ Κεφαλόβρυσου
 Του Α/Κ Αγγελοκάστρου
 Του Α/Κ Κουβαρά
Επιλέχθηκε η σύνδεση μέσω του Α/Κ Αγγελοκάστρου χρησιμοποιώντας την
μεθοδολογία Value Engineering του διεθνούς οργανισμού SAVE (Society of American Value Engineers), η οποία έδωσε τον μεγαλύτερο δείκτη Λειτουργικότητας προς Κόστος (Value = Functions/Cost).
Η σύνδεση της πόλης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό γίνεται μέσω κλειστού αυτοκινητόδρομου (συνδετήριος) με διαχωρισμένο κατάστρωμα κυκλοφορίας το οποίο φέρει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Η συνδετήριος μήκους 13.4 Km καταλήγει στην νέα προτεινόμενη Περιφερειακή οδό του πολεοδομικού συγκροτήματος Αγρινίου μήκους 6.8 Km.
Ειδικότερα, ο σχεδιασμός του συνδετήριου αυτοκινητόδρομου προβλέπει την κατασκευή:
 Ενός ανισόπεδου κόμβου στην περιοχή που προβλέπεται το νέο Βιομηχανικό Πάρκο Αγρινίου
 5 Κυκλικών Κόμβων (Round about)
 3 Άνω Διαβάσεων
 5 Κάτω Διαβάσεων
 4 Γεφυρών
 14 Κιβωτοειδών Οχετών
 Την ανακατασκευή και κατασκευή νέου τοπικού οδικού δικτύου κάθετων και παράπλευρων οδών
 Την αποκατάσταση Αρδευτικού Δικτύου σε μήκος 4.5 Km.

p1c5viltoo1t7g3ccshm1umf1fde5

Ο συνδετήριος αυτοκινητόδρομος καταλήγει στη νέα Περιφερειακή οδό του πολεοδομικού συγκροτήματος Αγρινίου και συνδέεται με αυτή μέσω ενός κυκλικού κόμβου.

Ο σχεδιασμός της νέας περιφερειακής έχει λάβει υπόψη το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Αγρινίου, προβλέπει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και την κατασκευή:
 4 Κυκλικών Κόμβων (Round about)
 2 Γεφυρών
 1 Άνω Διάβασης
 2 Κάτω Διαβάσεων
 4 Κιβωτοειδών Οχετών
 Την ανακατασκευή και κατασκευή νέου τοπικού οδικού δικτύου κάθετων και
παράπλευρων οδών συνολικού μήκους
 Την κατασκευή ποδηλατοδρόμου συνολικού μήκους 3 Km.

Ο σχεδιασμός έχει λάβει υπόψη τις παρατηρήσεις των ενδιαφερομένων μερών όπως η Δημοτική Αρχή και τοπικοί φορείς, ενώ ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην προστασία του ευαίσθητου φυσικού οικοσυστήματος της λίμνης Λυσιμαχίας και του π. Δίμηκου.